Topic Magazine
Image default
Mode en Kleding

Hoe het merk Liu-Jo bekend werd

Een wereldberoemd Italiaans merk, dat pas in de jaren ’90 is ontstaan en ook op internationaal niveau een enorm succes kent. Dit is Liu Jo, het een modebedrijf noemen lijkt een understatement, het is in feite een bedrijf dat zich bezighoudt met gebreide kleding, mode, schoenen en sinds kort ook technologische accessoires voor vrouwen. Allemaal pogingen om een idee naar voren te brengen van een vrouw die een beetje buiten de box valt, trendy en glamoureus, maar die weet wat ze wil en de voorkeur geeft aan modieuze kleding die haar verlangens kan vertolken.

Waar vind je Liu Jo kleding?
We hebben het over een modemerk dat binnen het bereik van iedereen ligt en dat op internationaal niveau groot succes heeft. Om een keuze te maken uit de uitgebreide catalogus, volstaat het gebruik te maken van de Liu Jo online verkooppunten, waar u ook producten tegen promotieprijzen kunt vinden. Het aanbod is niet alleen gericht op vrouwen, maar ook op mannen en kinderen. Het voorstel, dat perfect bij de tijd past, werd in 2020 verrijkt met nieuwe glamoureuze modellen, maar dat niet alleen; er zijn al geruime tijd collecties voor thuiscomfort beschikbaar, gezien de nieuwe behoeften van degenen die het grootste deel van hun tijd thuis doorbrengen.

De geboorte van Liu Jo
Het bedrijf Liu Jo werd opgericht door twee broers, Marco en Vannis Marchi, in Carpi. In een gebied dat in veel opzichten al tientallen jaren in het teken staat van breiwerk en textielproductie. Het werd geboren in 1995 en Marco besloot, samen met zijn broer Vannis, het om te dopen met zijn bijnaam, Jo, en met die van een oude vlam van hem, Liu. De naam, bijzonder toepasselijk, werd al snel een van de meest gebruikte woorden door modeliefhebbers. Aanvankelijk omvatten de collecties een minimum aantal kledingstukken, terwijl het bedrijf ook kledingstukken van andere merken produceerde. Na verloop van tijd echter versterkte zich bij de gebroeders Marchi het idee een echt modebedrijf te willen oprichten, een merk met een eigen precieze connotatie. Een dergelijke visie begint in het begin van de jaren 2000 en wordt voor het eerst gerealiseerd met de geboorte van de jeanscollecties in 2008, met het Bottom Up-model als het sterke punt van de hele collectie.